I have a dream #projectblogboek

Een van de opdrachten voor #projectblogboek is een interview met een idool.

22-4

 

 

Echte idolen heb ik nooit gehad, nooit begrepen ook: superhelden bestaan niet (sorry, nerds!) en alle andere mensen moeten naar de wc zoals u en ik.

Er zijn veel mensen die ik bewonder, dat wel. Vaak omdat ze iets goed kunnen dat ik stiekem ook zou willen kunnen.

  • Een boek schrijven dat niet spannend is en je toch in zijn greep houdt, zoals Tom Lanoye met zijn Sprakeloos.
  • Een boek schrijven waarin geen woord te veel staat zoals Annie Proulx deed in The Shipping News;  of een rééks boeken schrijven waarin een sfeer en een personage zo treffend worden neergezet dat je terstond naar Botswana zou willen afreizen, zoals Alexander McCall Smith in de heerlijke reeks The n°1 Ladies Detective Agency.
  • Mensen die knappe foto’s maken en op jonge leeftijd genoeg doorzettingsvermogen hebben om zich op te werken tot de top van de fotografie (Stephan Vanfleteren, Bieke Depoorter).
  • Mensen die zelf voor hun zwaar gehandicapt kind zorgen, zoals Elise , die er nog grappig over kan schrijven ook.
  • Mensen die zichzelf blijven wars van sociale verwachtingen (hello, nerds! de echte welteverstaan – niet de yuppies met hun nerdbrillen en ook niet de semi nerds die via een youtube filmpje willen bewijzen hoe echt ze zijn – maar de eeuwig zichzelf-blijvende figuren aan wiens tafel de hippe vogels alleen aanschuiven als het niet anders kan, respect, ik meen dat).

Bon, geen idool, geen interview dus, voor deze tip ga ik moeten passen.

Maar. Door over het concept ‘interview’ na te denken kreeg ik wel inspiratie, waar projectblogboek tenslotte om te doen is. Beter nog: ik kan in één klap een jeugddroom laten uitkomen en een award accepteren. Weldra Inmiddels op deze website, komt dat zien, komt dat zien!

3 thoughts on “I have a dream #projectblogboek

  1. Naar dat boek waar geen enkel woord te veel in staat ben ik heel benieuwd! Ga ik zeker lezen.
    Zelf heb ik ook niet echt één idool. Ik heb er verschillende en dat is allemaal heel tijdelijk en vergangkelijk. Ik zou teveel interviews moeten afnemen denk ik!

    Like

    • Fijn dat ik je benieuwd maakte. In het Nederlands heet het Scheepsberichten, won o.a. de Pulitzer prijs en werd verfilmd met Kevin Spacey. Ik heb zelf ook nogal de neiging om stukken van zinnen weg te laten: werkwoorden, voornaamwoorden, enz.. – omdat het vooruit moet gaan – dus schrijvers/schrijfsters die dat ‘in het echt’ durven hebben bij mij een streepje voor!

      Like

  2. Pingback: de zeven hoofdzonden: hebzucht | Mafaldine

Zeg je gedacht hierover!

