de puddingvis

Bij mijn grootmoeder was er elke avond zelfgemaakte pudding. Ik weet niet zeker of het echt elke avond was en ik kan het haar ook niet meer vragen, maar zo herinner ik het me. Meestal zat de pudding in aparte schaaltjes, maar ze had ook een puddingkom in de vorm van een vis. Een nogal uit de kluiten gewassen vis, en vermits ik haar enige kleinkind was, was er veel te veel pudding nodig om die vis te vullen. De vorm kwam dan ook alleen bij speciale gelegenheden uit de kast.

Toen ik deze zomer op de antiekmarkt van Tongeren een kleine puddingvorm zag moest ik dan ook geen twee keer nadenken. Een puddingvis maken echter bleek een ander paar mouwen. Na drie pogingen, van helemaal mislukt tot net niet gelukt, kocht ik gewoon een pakje Flan van dr. Oetker. (Leve dr. Oetker!)

Nog nooit eerder mijn kinderen ruzie weten maken om een vissekop. Gelukkig heeft een vis twee ogen en was de staart ook goed.

de puddingvis

5 thoughts on “de puddingvis

  1. O jee :). Ik ben trouwens een warme pudding-met-een-velletje fanaat, en je brengt me op ideeën die ik beter niet uitvoer omdat ze op mijn maag zullen liggen :).

    Like

Zeg je gedacht hierover!

