mijn onopgeruimde bureau #projectblogboek

22-2 bureau

De meeste dingen op mijn bureau staan daar voorlopig.

Voorlopig, da’s toch al zeker een jaar.  Wij hebben verbouwd, het soort verbouwing waarbij je op een dag met je voeten in de aarde vanuit de living naar de sterrenhemel staat te kijken. Tijdens die verbouwing verhuisde onze hele inboedel noodgedwongen aan paar keer. Uiteindelijk zijn de grote stukken terug op hun juiste plaats beland, maar 101 kleine dingen bleven achter. Sommige zaken staan al zo lang voorlopig ergens, dat ik vrees dat ze er nooit meer weg zullen gaan. (Zoals die fruitschaal in de keuken, waarin allerlei soorten plakband rollen liggen. Er zijn echt betere plaatsen in ons huis om die dingen te bewaren, maar we zijn dat nu zo gewoon. Voorlopig. En we hebben nog een fruitschaal.)

Over mijn bureau dus. Ik heb hard moeten lachen met de uitleg onderaan deze blogpost. Ook hier geen volkoren-geitenkaas-komkommer sandwich op een blauw matporseleinen bord, maar ook geen foto van mijn bureau in zijn geheel. Niet dat het zo erg is, maar erg interessant is het ook allemaal niet, en ik krijg er geen goede foto van getrokken. Enkele fragmenten:


Foto 1  Aan de muur:  voorlopig, in afwachting van echte kaders, enkele prenten uit een tijdschrift .

Foto 2  Op mijn bureau: de goedkoopste plastieken bureaulamp, gekocht tijdens de verbouwing als voorlopig lichtpunt . Nog tegen de muur, voorlopig, een kalender van het Belang van Limburg, lelijk maar praktisch omdat  de schoolvakanties, de wereld-dagen, de boekenbeurs en het winteruur erop staan. Verder nog een houten totem-beeldje, dat hier verweesd achterbleef en waaraan ik dan maar mijn hoofdtelefoon hing. Staan niet op de foto: de lelijkste muismat ever (voorlopig uiteraard), en de twee muizen die erop liggen. Eén mooie, wit & wireless, en één oude zwarte met kabeltje omdat het bluetooth beest in mijn computer af en toe zegt dat hij de muis niet meer vindt. Ik moet dat eens oplossen, maar voorlopig doet de oude muis het ook prima.

Foto 3  Dingen die mogen blijven: een geknutselde pennenhouder, en zo’n wiebelkevertje in een I love you doosje, allebei cadeautjes van mijn kinderen.

Hoe ik mijn werk papierloos organiseer vertelde ik eerder al, hier.

Zeg je gedacht hierover!

