een jaar en nog wat

Mafaldine bestaat een jaar, een jaar en 2 weken om precies te zijn. Ik liet het maar even zo omdat ik eigenlijk nog niet wist wat ervan dacht, laat staan wat ik erover moest schrijven. Maar toen las ik dit en vond dat ik er toch ook eens over moest nadenken. Ik kwam tot de conclusie dat het met mijn blog gaat zoals met mezelf.
Ik heb altijd al erg uiteenlopende interesses gehad, waaronder een aantal waarvoor andere meisjes hun neus ophaalden; in de tijd dat ik nog een meisje was dan wel. Zoals IT bijvoorbeeld – niet toevallig mijn jobsector.  Ik lees veel, we hebben thuis drie kranten: die waarvoor ik vijf jaar geleden begon te werken, die waarvoor ik ongevraagd nu ook werk, en in het week-end ook nog die die de fusie van die vorige twee niet ziet zitten. Ik verdoe onnoemelijk veel tijd met het lezen van alle bijlages bij al die kranten; maar ik kan even lyrisch worden over een paar schoenen als Olga uit The sky is the limit – al zijn de mijne lagergehakt en evenredig lager geprijsd. Ik kook graag, deed al eens iets met Fimo-klei en maakte twee vier rokjes uit mme Zsazsa’s rokjesbijbel, maar een DIY blog is dan weer te hoog gegrepen. Ik zou ook wel eens een goed onderbouwd artikel willen schrijven, over de wet Renault bijvoorbeeld, maar daarvoor ontbreekt het me dan weer aan journalistieke grondigheid.

Enfin, het is hier dus een allegaartje waarbij ik schipper tussen schroom en enthousiasme. Had ik een jaar geleden nog stiekem gehoopt dat mijn blog vanzelf een richting zou vinden, dan kan ik nu alleen maar vaststellen dat dat niet gebeurd is. Wie weet, over een jaar of twee..?

3 thoughts on “een jaar en nog wat

  1. Ik volg je blog anders met veel plezier, Heidi! Het is juist een meerwaarde dat je onderwerpen zo divers zijn. Je schrijfstijl is vlot, beeldend en je vertelsels bevatten veel verwijzingen en kwinkslagen. Leukleukleuk! Verder doen, meid! : D

    Like

Zeg je gedacht hierover!

