een dode mus

QuickVrijdag ging ik met de kinderen bij de Quick eten. Niet enkel en alleen voor hun plezier moet ik toegeven, ik vind de Chicken Filet nog altijd even lekker als die eerste keer, zo’n 25 jaar geleden. We kregen drie krasloten op ons dienblad, krasloten met wat werk aan. Bij één van de drie hadden we prijs: vier dezelfde symbolen, en het vakje ‘prijs’ vermeldde ‘Mix Mania of Maxi Milkshake’.

‘Yay’ zeiden de kinderen, en ze kwamen algauw overeen welke smaak hun gedeelde milkshake mocht zijn. Op het kraslotje stonden ook nog drie meerkeuze vragen, bij gebrek aan balpen liet ik dit maar zo – het was helemaal niet druk in het restaurant en ik ging ervan uit dat een gedienstige cassière dit wel even zou aankruisen voor hun. Twee beteuterd gezichtjes kwamen terug: dat moest ingevuld zijn. Dan maar een balpen geleend en het internet over de iPhone gesleurd om de juiste antwoorden te vinden- het openingsjaar van Quick in België behoort helaas niet tot mijn parate kennis. Alles ingevuld en nu op naar de milkshake!  Deze keer kwamen twee bòze gezichten terug, opnieuw zonder milkshake : die krijg je pas als je een volgende keer terugkomt èn iets koopt.

Ten eerste, had die cassière dat niet ineens kunnen zeggen zodat ik niet voor niets mijn iPhone met vettige vingers moest bepotelen, en ten tweede, wat is dat nu voor een spel? Voor een milkshake begot. Veel moeite voor niets want lang loopt die actie natuurlijk ook niet (en we komen maar één keer per jaar bij de Quick – anders vond ik dat waarschijnlijk al lang niet meer zo lekker).

Zelfs in het officiële wedstrijdreglement moet je er nog achter zoeken, zo zegt Artikel 4 – Verloop van het Spel:

4.1 – Fase 1 van spel 1 van 18 februari tot 31 maart 2014 Om deel te nemen aan het Spel, moet u enkel een Menu kopen in één van de Quick Quality Burger Restaurants gevestigd in België gedurende deze periode, de 3 vragen correct beantwoorden, het winstvakje en de vier vakjes vrijkrassen, en naar uw Quick restaurant gaan om uw Quick product of één van te winnen goodies op te halen.

maar verderop is er nog een Artikel 7 – Resultaten en overhandiging van de prijzen

7.1 – Overhandiging van de prijzen van Spel 1 Voor de prijzen van « niet-Quick producten », te winnen in Spel 1 van 18 februari tot 6 mei 2014, moeten de winnaars zich aanmelden bij de receptie van hun Quick restaurant met hun kraskaart met de goede antwoorden op de drie (3) vragen om hun prijs af te halen. Voor de prijzen van « Quick producten », te winnen in Spel 1 van 18 februari tot 6 mei 2014, moeten de winnaars zich aanmelden bij de receptie van hun Quick restaurant met hun kraskaart met de goede antwoorden op de drie (3) vragen, een Quick-product kopen en hun prijs afhalen.

Zeveraars. Volgend jaar eet ik een McChicken.

Zeg je gedacht hierover!

