2013

Mijn lijstje met Dingen om te doen tijdens de kerstvakantie staat nog goed vol. Maar de pakjes onder de kerstboom zijn allemaal uitgedeeld en het jaar loopt al op zijn laatste pootjes. Wat meer op mijn blog schrijven, was één van die dingen. Waar is de tijd gebleven? Samen met de goesting en de inspiratie ervandoor gegaan om mij over te laten aan gepieker en lusteloosheid, de snodaards.

2013 was

  • het jaar waarin ik begon te bloggen (normaal gezien niet dat waarin ik stopte met bloggen, bij deze, op de valreep)
  • het jaar waarin mijn kinderen tieners werden. Discussies over kleren: check. De vraag om een gsm: check. De vraag om alleen thuis te blijven na school: check. Maar ook: samen naar grote mensen films kijken (momenteel zijn we in de ban van de ring), samen gaan shoppen, ganzenlever en everzwijn lekker vinden, en meer willen weten over grote mensen dingen zoals bankieren, reclame,… Vandaag nog ter discussie: het nut van het koningshuis (wel euh..)
  • het jaar waarin ik papierloos begon te werken. Schreef ik vroeger elk jaar een 4-tal atomaschriften vol op het werk en ontelbare post-it’s thuis, dit jaar deed ik alles in OneNote (werk), en Evernote (thuis). Kwestie van werk en privé te scheiden.
  • het jaar waarin ik desondanks thuis meer over het Werk nadacht dan ooit. Een half jaar na de eerste officiële mededeling van de fusie/reorganisatie is er nog steeds geen duidelijkheid over het behoud , de inhoud en de locatie van mijn job, en die van een 1000tal collega’s met mij. Het begint serieus tegen te steken, eerlijk. En is het eens even uit mijn gedachten dan is er altijd wel één van die 1000 andere collega’s die erover begint. Of de familie op het kerstfeest.

2013 was al met al een goed jaar, en ik ben me ervan bewust dat ik dat niet vaak genoeg besef. Even meelezen op zijn of haar blog zijn anders eye-openers van formaat, en het is ook nog niet zo lang geleden dat de wereld heel even stilstond toen we zelf afscheid moesten nemen van iemand die ons dierbaar was; toch lijkt de volgende dag die slordig geschilderde muur in de gang alweer een eersterangs probleem.
Alvast mijn grootste voornemen voor volgend jaar, en ik beveel het iedereen aan: Count your blessings! And then count them again, and again and again.

Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Zeg je gedacht hierover!

