het nut van de duif

Iemand heeft zich flink pijn gedaan tegen mijn raam.duif

Behalve deze afdruk en een hoop duivenkaka eronder was er van het slachtoffer zelf geen spoor. Omwille van die kaka was mijn compassie ook alweer gauw over.

Hebben duiven enig nut ? Ik voer ‘duiven’ en ‘nuttig’ in in Google. De eerste link, in de anders zo goed gerangschikte resultatenlijst, brengt me naar een lichtgroene Hyves pagina van een hysterische duivenliefhebber. Duiven zijn wél nuttig, staat er,  want ze staan symbool voor de vrede. En voor de liefde, ook al. Ik klik nog enkele andere links aan maar vind niets. Sinds de postduif lijken duiven geen enkel nut meer te hebben.

Of het moest de instandhouding van de lokale carwash industrie zijn. En misschien ook van de farmaceutische industrie: wanneer je een uur na het bezoek aan een plaatselijke carwash de auto opnieuw onder de vieze vogelpoep aantreft, zou je al eens naar een pilletje willen grijpen. Of naar een geweer. Ik heb geen van beide in huis helaas, dus rij ik maar terug naar de carwash. (Want ervaring leerde me: als je duivenpoep te lang laat zitten, worden het matte plekken op de auto.)

Kan iemand de chinezen eens gaan vertellen dat gemalen duivenpootjes goed zijn voor de potentie? En ook tegen kanker, zeg er maar bij. Dan laten ze de neushoorns misschien met rust en zijn wij geholpen, met onze blinkende voitures.

Zeg je gedacht hierover!

