zes maanden

Op 20 maart van dit jaar begon ik deze blog. Ik sprak hier thuis toen de woorden ‘ik geef het een half jaar, dan zien we wel.’ Dat half jaar is inmiddels een paar weken gepasseerd. Ik was van plan er iets over te schrijven op die dag zelf, maar dat gebeurde niet, zoals wel meer dingen die ik had kunnen schrijven niet geschreven werden.
Er bestaat geen naam voor, voor zo’n halfjarig jubileum. Wel voor 14 dagen, dat heet dan een papieren jubileum, 37 1/2 maanden is blik en 75 maanden tin. Zes maanden is blijkbaar niks bijzonders, gewoon een half jaar. Zes maanden is vooral ook zo om.
Wat hebben we geleerd?
Ten eerste: er kruipt tijd in een blog. Veel tijd.
Ten tweede: bijna niemand klikt op hyperlinks! Ik vind dat raar, eigenlijk. Voor mij is de mogelijkheid om door te klikken en bij andere websites uit te komen één van de leuke dingen aan bloglezen. Je weet waar je begint maar niet waar je terecht komt. Je leest op een nederlandse blog over veggie-dag en eindigt op de blog van een britse mama die noodgedwongen met een euro per dag moet zien rond te komen. Het zal natuurlijk ook zijn dat mijn links niet interessant zijn. Iets om aan te werken dus.
Ten derde: ik heb nog meer bewondering gekregen voor bloggers die erin slagen dag na dag – of toch op regelmatige basis – een leuke/mooie/ontroerende/grappige en vooral goedgeschreven post uit hun digitale mouw te schudden.
Al met al: ik ben nog altijd blij met deze blog, dus doe ik er gewoon nog eens een half jaar bij!

3 thoughts on “zes maanden

  1. You go, go, go, girl!! Ik heb je schrijfsels alvast met veel plezier gelezen! Als ze me niet doen glimlachen, dan steek ik er wat van op of blijven ze een tijdje in mijn hoofd hangen. En dat is toch wat je met een blog wil bereiken, niet?

    Like

Zeg je gedacht hierover!

