[review] De langzame dood van Luciana B.

De langzame dood van Luciana B. De langzame dood van Luciana B. by Guillermo Martínez

My rating: 3 of 5 stars

Hier lagen nog enkele aankopen van het vorige Boekenfestijn te wachten om gelezen te worden. Ik begon eigenlijk eerst aan een ander boek, ‘Ik wil geschreven worden’ van William Conescu, maar toen ik het wilde toevoegen aan mijn Goodreads-shelf las ik in de reviews dat veel mensen de tweede helft ervan niet zo geweldig vonden. Omdat ik geen zin had in een herhaling van dat baal-gevoel, dat ik al had bij het vorige boek dat ik las, begon ik dan maar eerst aan ‘De langzame dood van Luciana B.’
Ik las het snel uit. Gek genoeg gaat ook dit boek over een schrijver, en net als in ‘ik wil geschreven worden’ speelt één van de personages een rol in het boek dat de schrijver in het boek schrijft.

De plotvraag, zonder al te veel weg te geven: zijn het perfecte moorden of is het dan toch gewoon stom toeval en zijn het ongelukken, vind ik heel geslaagd. De stijl is vlot, de dialogen ok. Eigenlijk kan ik niets aanmerken op het boek, en toch vond ik het niet zo beklijvend als het had kunnen zijn. Geen idee waarom, echter!

Zeg je gedacht hierover!

