grote kunst

Toen mijn dochter nog heel klein was, en iemand vroeg ‘wat wil je later worden?’  antwoordde ze altijd ‘Een groot kunstenaar!’  Dat had namelijk eens iemand gezegd, dat ze dat later zou worden.

Wat ze later wordt valt nog af te wachten, maar ze is in elk geval erg creatief, met allerlei materialen. Tekenen, knippen, plakken, kleien, armbandjes maken, allerlei strijkpareldingen,… Iets in mekaar flansen met rietjes, touwtjes en ballonnen. Of poppetjes en een poppenhuis maken van papier, en daar dan allemaal foto’s van maken en die achter elkaar plakken tot een filmpje.  Het kan alleen allemaal niet snel genoeg gaan, dus tijd om iets fijn af te werken is er meestal niet. Dat heeft ze van mij vrees ik, ik denk dan aan alle begonnen handwerkjes die hier liggen.

Voor haar verjaardag deed ik haar vorig jaar een echte naaidoos cadeau, een roze, en dat was een schot in de roos. Haar mooiste cadeau ooit, vond ze. Dat maakte me warm vanbinnen, want zelf kreeg ik ook ooit een naaidoos, toen ik ongeveer zo oud was. De moeder van het buurvriendinnetje was naaister, dus er waren restjes stof, lintjes, haakjes en oogjes in overvloed om de mooiste creaties voor onze barbies mee te maken. Fijne herinneringen. En de naaidoos heb ik nog steeds. Er zit zelfs nog dezelfde vingerhoed in, en enkele van de originele rolletjes stikzijde, want als je geen échte naaister bent, en alleen maar af en toe een knoop vastnaait, kom je daar toch een leven mee toe, met zo’n rolletje!

Deze poppetjes (of kussentjes, of kussenpopjes ?) maakte ze nog gauw gauw voor het slapengaan, na het zien van de film Coraline.

coraline

Zeg je gedacht hierover!

