echtelijke twist

Ik nader mijn bestemming, vertraag alvast en kijk met tussenpozen naar de huizen aan de linkerkant van de weg, om het juiste te vinden. In de hoek van mijn gezichtsveld zie ik plots vreemde maneuvers voor mij, voetgangers op de drukke weg. Ik kan niet helemaal zien wat er precies gebeurt, maar de reisbus die voor me rijdt remt plots af en zet zich aan de kant. Ik zie een man die een vrouw de weg oversleept met zijn handen onder haar oksels. De vrouw krijst en gaat woest tekeer.

Ik vind de juiste oprit, zwier mijn auto erop en stap uit, gsm in de aanslag. De man heeft de vrouw intussen op de parkeerstrook pal achter mijn auto gedropt. Ze krijst moord en brand, maar dan onverstaanbaar. De man gebaart ten overvloede dat ze dronken is. Zelf ziet hij er ook niet geheel fris uit, en hij staat te trillen van alteratie.  Mijn eerste idee is dat ze met haar zatte botten de weg is opgelopen en daarbij aangereden werd. Maar behalve dat ze haar pols omklemt ziet ze er niet gewond uit. De buschauffeur komt ook aangelopen, en ik begrijp dat hij haar niet aanreed zoals ik eerst dacht. Nog voor ik kan beslissen wat ik de hulpdiensten kan vertellen komt een ambulance aangereden. Vreemd, hoe komen die daar zo snel, binnen de dertig seconden? Ook zij proberen zicht op de situatie te krijgen. De vrouw is inmiddels gestopt met krijsen en slaapt. Wanneer ze haar op de brancard tillen heft ze haar hoofd op, vraagt naar haar hond, laat haar hoofd meteen weer vallen en slaapt verder. Ladderzat dus. De man krijgt nog steeds niet veel gezegd maar gesticuleert dat zij het raam van zijn mobilhome, die aan de overkant van de weg geparkeerd staat, heeft ingeklopt. Dat verklaart dan de gekneusde pols. De man vindt de hond, een poedelgeval, en vertrekt met de kapotte mobilhome. De ambulance, met de vrouw erin, blijft gek genoeg staan. De mannen staan op hun gemak te babbelen. Blijkt nu dat zij met een panne op weg waren naar de garage, en dus toevallig langsreden. Een andere ambulance is onderweg. De zatte madame krijgt een spuugbakje, en verder maken ze zich niet al te druk om haar. Wanneer ambulance nummer twee arriveert laden ze haar over, wisselen nog wat informatie uit, en vertrekken dan, elk in de tegenovergestelde richting. Die met de elektrische panne op weg naar de garage, de andere naar het ziekenhuis met het menselijk wrak.

Einde avontuur.

Voor het koppel (ik verneem achteraf dat het om een echtpaar gaat) zal er nog wel een heel vervolg van komen, vermoed ik. Noemden zij mekaar ook ooit Snoopy ?

One thought on “echtelijke twist

  1. De zatte madame werd daags nadien door een politiecombi thuis afgeleverd… De man met de kapotte mobilhome heeft zich niet meer laten zien.

    Like

Zeg je gedacht hierover!

