[review] dwerg aan de winkel

dwerg aan de winkeldwerg aan de winkel by Anita Augustin

My rating: 4 of 5 stars

Dit boek leest als een trein, zoals de achterflap ook aangeeft. Ik was meteen vertrokken, maar na een tijdje was ik er niet zeker meer van of ik wel op die trein wilde blijven zitten. De personages (vier oude dames die besloten hebben om nog wat plezier te maken in hun oude dag, en zich voor dat doel samen in een zorgtehuis laten opnemen) zijn stuk voor stuk behoorlijk excentriek, ik kon me er niet mee identificeren. Wanneer ze eenmaal in de zorginstelling zitten wordt het wel realistisch, tegelijk hilarisch en schrijnend. Dan begint ook duidelijk te worden dat er meer aan de hand is. Toch had ik de ontknoping niet zien aankomen. Nu ik weet hoe het afloopt wil ik het nog eens teruglezen, dat overkomt me niet zo vaak.

Zeg je gedacht hierover!

