Pavlov’s dog

Het WordPress thema van deze blog heet Sundance. Telkens ik dat tegenkom denk ik aan het nummer Songdance van Pavlov’s dog, dat ik leerde kennen eind jaren tachtig. In het pre-internet tijdperk van toen ben ik nooit verder geraakt dan dat ene fantastische album, ‘Pampered Menial’ uit 1975.
Nu zocht ik eens op wat er daarnaast nog van Pavlov’s dog te beluisteren valt. Niet veel, zo blijkt. Maar ook: ze bestaan nog! Of moet ik zeggen ‘bestaan weer’, èn ze komen in november van dit jaar naar de Vooruit in Gent! Daar ga ik zeker en vast nièt naartoe zeg. Op Youtube zijn wat filmpjes te vinden van concerten van de laatste jaren, ik heb er geenenkel uitgekeken. Na veertig jaar is de fut er zo duidelijk uit dat het pijnlijk wordt om te zien. Jammer…

Veertig jaar geleden klonken ze zo:

3 thoughts on “Pavlov’s dog

  1. Kende de groep niet, maar ik heb Gaia alvast verwittigd. Ik ben er zeker van dat het verboden is om een geit van tepelklemmen te voorzien! ; )))

    Like

  2. Pijnlijk, zowel om te horen als om te zien. Ze bestaan, ja maar daar is alles dan ook mee gezegd. Het originele nummer daarentegen vind ik heel mooi.

    Like

Zeg je gedacht hierover!

