auto(in)correct

Ik wilde vandaag een adres terugvinden dat iemand mij ooit in een sms had gestuurd. Een groot voordeel van de iPhone is de zoekfunctie. Eén zwiepje over het scherm en de zoekbox verschijnt. Zoeken op een willekeurig woord geeft onmiddellijk resultaat, keurig onderverdeeld in resultaten uit sms-berichten, e-mails, afspraken, apps en liedjes. Vaak levert dat onverwachte associaties op, of vind je berichtjes terug die je al lang vergeten was.

Zo ook vandaag. Ik heb nog nooit iets gewist, zodat de historiek van mijn slimme telefoon inmiddels meer dan twee jaar terug gaat. Ik kwam uit bij een serie hilarische sms-berichten, uit de periode dat we een driehoeksverhouding hadden met Siri. Wie Siri niet kent kan er hier over lezen (de blauwe woordjes zijn links, om op te klikken enzo). Verder blijf je beter weg van Siri want er komen malheuren van. Stuur een sms vòòr je vertrekt, terwijl je stilstaat voor een verkeerslicht (een rood verkeerslicht liefst), of als er geen verkeerslichten zijn bel dan gewoon en laat desnoods een voicemailberichtje achter. Anders loopt het in het honderd. Hieronder enkele pogingen om af te spreken wie de kinderen ophaalt. Denk ik.

I will Galt the kids. (Ik zocht het op, Galt is een ander woord voor ‘darmgeassocieerd lymfoïd weefsel’, what were you thinking, Siri ?)
Your presence will insuperables ligament gold.
I have touched looking. (euh?)
If you do multiply to pick up I will Challisford. (Kon ik dat maar, mezelf multiplyen, het leven zou eenvoudig zijn. Dan lag ik nu al in mijn bed, bijvoorbeeld.)
I Lowgap to get.
I will get the kids get holocaust for. (???)

Echter wat dat laatste betreft geen paniek:
Jeff duffel what I meant. (Aha, Jeff duffel!)

Maar ook zonder Siri gaat het goed mis met de autocorrect functie. Enkele pareltjes hier: DamnYouAutocorrect. Er komen elke dag schermafdrukken bij,  als het niet grappig is: gewoon op de groene box ‘next autocorrect’ klikken voor de volgende. Ik heb hier in elk geval hard mee moeten lachen.

Maar verder is het een gerief, zo’n iPhone, en ik ben behoorlijk afhankelijk.

Zeg je gedacht hierover!

